Când am început să citesc volumul cinci, aveam cu totul alte așteptări. Am tot auzit că este ultimul roman din serie așa că așteptam ca toate problemele să se soluționeze.

“X feluri de a muri” ne răspunde la câteva întrebări rămase din “Motivul X” (recenzie aici), dar nu la toate, ba chiar or să mai apară câteva. Stefan Ahnhem vrea să ne țină în suspans pentru că, nu e așa, în momentul de față scrie la volumul șase al seriei.

Titlu:  X feluri de a muri (Fabian Risk #5)

Autor: Stefan Ahnhem

Gen: Crimă, thriller

#SpoilerAlert

În Suedia, Fabian continuă investigația pornită pe cont propriu pentru prinderea lui Molander, investigația începută de Elvin. Știe că nu poate face asta singur pentru ca Moander bănuiește implicarea lui, așa că apelează la ajutor extern. Datorită anchetei minuțioase efectuate de Elvin și ajutat de Hillevi Stubbs, Fabian reușește să-i dovedească vinovăția lui Molander. Nu trebuie să mai spun că toată echipa a fost șocată 😊

Helsingborg văzut din turnul Kärnan

Povestea lui Theo este lasată în plan secund, probabil tot în volumul șase vom afla și care vor fi consecințele acțiunilor lui. Deși trece printr-o fază critică, Fabbe reușește să îl țină pe linia de plutire, însă dacă rezultatul procesului din Danemarca nu va fi unul bun, cred că Theo va ajunge într-o prăpastie din care nu va mai putea fi salvat.

Atunci când vorbim despre crime, totul este simplu, în teorie: metoda, motivul și oportunitatea. Totuși, cazul cu care echipa de Investigații Criminale are de-a face este un coșmar. Motodele sunt diferite de la o crimă la alta, nu există nicio legătură și nicio asemănare între victime, arma crimei nu este acceași, iar motivele sunt inexistente. Din nou, intuiția îi ajută în identificarea criminalului, însă asta nu face arestarea lui mai ușoară, din contră. Cu Molander arestat și Irene dispărută, cazul pare dificil de soluționat, mai ales că echipa are suspiciuni ca ucigașul urmează să lovească în Copenhaga, iar colaborarea cu poliția daneză este precară, din cauza lui Kim.

Haosul din anchetă esteresimțit și de locuitorii din Helsingborg care, într-o perioadă de doar doi ani, au avut parte de trei criminali în serie.

Parcul de aventură Tivoli – Copenhaga

În Danemarca, Dunja este tot de negăsit, iar Kim este disperat. Profită de faptul că este seful Poliției și astfel își petrece timpul căutând-o pe Dunja. O altă poveste care este lăsată pe plan secund, Ahnhem pregătindu-ne de confruntarea dintre Dunja si Kim pe care a lasat-o tot pentru volumul șase 😊. Kim este unul dintre personajele care mi-au devenit cu adevărat antipatice de-a lungul seriei și care, sper eu, ca va plăti. Detest tot ceea ce reprezintă el: banii, puterea și corupția, influența de care se folosește pentru a reuși în toate, lingușeala și minciuna.

Nu a fost un secret numele criminalului, dar am rămas surprinsă de motivația lui în comiterea crimelor. Sunt de părere ca oamenii un se nasc psihopați, ci se formează în urma evenimentelor pin care trec sau a traumelor din familie. Toți suntem influențați, fără să vrem, de părinți.

Deși romanul este destul de voluminos, are undeva la 600 de pagini, nu am putut să abandonez acțiunea, așa că l-am devorat în câteva zile. Abia aștept să văd ce ni se pregătește în volumul șase :). Deși romanul mi s-a părut plictisitor pe alocuri și cred că povestea a fost uneori cusută cu ață albă, tot cred că este una dintre cele mai reușite serii polițiste care există pe piață la momentul actual.

Pe Stefan îl puteți găsi pe Facebook, Instagram, Twitter sau Goodreads.

Lectură plăcută!

Avatar
Wife & daughter. Coffee addict. Traveler. Blood donor. ECO Volunteer. Book lover. Mi-am descoperit pasiunea pentru citit la 16 ani când tata mi-a dat să citesc pentru prima data un roman polițist, iar de atunci citesc cât de mult pot. Prin intermediul cărților pot să călătoresc în trecut, pot să devin o altă persoană, pot să trăiesc prin intermediul personajelor. Iubesc să călătoresc, să cunosc locuri și persoane noi. De fiecare dată când reușesc să văd un loc nou, simt că mi se deschid noi orizonturi.

Please enter your comment!
Please enter your name here