Acasă TOP Ce să eviți atunci când îți faci un bussines. Cum să ai un start up bun

Ce să eviți atunci când îți faci un bussines. Cum să ai un start up bun

0
Ce să eviți atunci când îți faci un bussines. Cum să ai un start up bun
afacere proprie

Afacerile proprii sunt tot mai căutate, îndeosebi de tinerii dornici și entuziaști care încearcă să pună pe picioare un bussines chiar la scurt timp după terminarea studiilor. Fie că vorbim de fondurile europene, fie că vorbim de propria investiție financiară, sunt anumite aspecte de care ar fi indicat să ținem cont.

Dacă te trezești peste noapte cu un bussines în brațe, fără să fi știut, fără să te fi documentat, încă dinainte, din scoartă în scoarță, ce înseamnă afacerea în cauză, este foarte posibil să nu funcționeze sau să meargă împiedicat. De ce? Pentru că timpul costă bani și nu te așteaptă, pentru că fiecare secundă poate însemna pierdere.

Primul pas: informează-te cât poți despre ce urmează să faci

Sunt mulți, printre aceștia m-am numărat și eu, care spun: lasă, am timp să învăț după ce voi da startul. Nu este așa. De ce? Pentru că, odată ce ai început treaba, vor veni peste tine fel și fel de informații noi, tot timpul altele, în plus față de ce știai și, dacă tu te-ai prezentat fără să-ți fi făcut lecțiile de bază, la un moment dat, nu vei mai face față fluxului de informații și de proceduri pe care trebuie să le faci zilnic. Nu spun că e necesar să te dai peste cap, dar un minimum de informații despre cum funcționează, ce urmează să faci, despre furnizori, clienți, așteptări, concurență și, în special, angajați, trebuie să îl ai.

alegerea potrivita pentru tine
alegerea potrivita pentru tine

Nu te încrede în nimeni. Angajații nu vor trage niciodată pentru tine

Aici cred că se regăsesc cei mai mulți dintre cei care au angajați. Unii sunt buni și de încredere, recunosc și susțin, dar sunt foarte puțini. Și, de obicei, sunt cei vechi, care au contribuit la creșterea și dezvoltarea afacerii tale. Cumva, ajung să facă parte din „marea familie”, așa cum le place celor mai mulți să spună, pentru a crea senzația de apartenență.

În fapt, nu există încredere în angajați sau nu ar trebui să existe. Eu am avut și am greșit. Am pierdut bani, am pierdut oameni, am rămas descoperită și disperată să găsesc înlocuitori. Pentru a evita astfel de situații, eu sfătuiesc să existe un control permanent, adică, tu acolo non stop sau cât mai mult. Și aici intervine frustrarea pentru că, odată ce ești la treabă de dimineața până seara, zilnic, nu mai ai timp pentru viața ta și acest lucru te scoate din zona de confort.

someri apți de muncă
someri apți de muncă

Apelați la un consultant. Comerțul ar fi de evitat

Poate sunt ușor subiectivă acum, dar cine a avut sau are cunoștințe cu bussines-uri în comerț, cred că poate înțelege de ce spun că este de evitat zona comerțului. Greul pornește tot de la lipsa oamenilor sau a calității lor. Dacă nu ai angajați, tu trebuie să faci munca lor, plus, apoi, munca ta. Și nu te poți abate, pentru că este doar interesul tău.

Gândiți-vă bine înainte să stabiliți ce ați dori să faceți și, eventual, discutați cu un consultant care știe mai bine ce și cum ar merge și unde ar fi cea mai bună investiție. E o părere, luați-o ca atare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

error: Content is protected !!