RECENZIE O fată pe nume Willow

Editura: Pandora-M
Anul publicării: 2023
Pagini: 256

CUMPĂRĂ „O FATĂ PE NUME WILLOW”

Despre ce e vorba în cartea „O fată pe nume Willow”

Willow are 11 ani. Ea locuiește cu tatăl său în casa din care plecaseră cu mulți ani în urmă, când fetița era mult mai mică, după ce mama acesteia a murit.
Plictisită, Willow află că moștenește o pădure de la mătușa sa Alwina. Iar de aici toată viața ei se schimbă. Pentru că pădurea îi oferă o nouă perspectivă, iar mătușa Alwina îi mai oferă ceva: puteri de vrăjitoare. Ce va face Willow cu noile sale daruri? Ce va face cu pădurea, cu animalele, cu plantele, dar mai ales cu vrăjile? O să vă placă tare această micuță vrăjitoare în devenire. Pentru că este un copil bun, cuminte, care a crescut fără mamă și care nici nu are vreo amintire. Aflăm pe parcurs și de ce nu își poate aminti nimic.

Ce mi-a plăcut la „O fată pe nume Willow”

În primul rând, mi-a plăcut amuzamentul, umorul. M-a scos din zona de citit cărți grele ori dezvoltare personală sau psihologie și am trecut la o carte pe care am citit-o în doar două zile. M-a dus cu gândul la „Harry Potter”, la vrăji, la magie, la prietenie (chiar dacă a fost fără mături zburătoare, să citez unul dintre personaje). Spuneam mai devreme că m-am amuzat. Mă refer la limbajul folosit, copilăresc, adolescentin, pe care îl foloseam și eu pe vremea școlii. De exemplu, cuvântul „nașparletă”, cel pe care îl foloseam pentru o anumită fată care mă enerva (și pentru băieții „nașparleți” îmi plăcea să-l folosesc 😅).

Ce mi-ar plăcea la „O fată pe nume Willow”

Să continue povestea. Sunt niște mici rupturi în carte, pentru că nu cunoaștem tot. Nu știm exact cum a murit mama ei, nu știm ce s-a petrecut cu ea și cu tatăl ei în toți anii în care nu au fost în casa în care locuiesc în prezent (în primele pagini ale cărții aflăm că cei doi s-au mutat mereu dintr-un loc în altul, ceea ce pe Willow o întrisează și dezamăgește foarte tare, pentru că nu au o stabilitate). Ce este cu noii lor „prieteni”, cele trei personaje G (apare o mamă cu doi copii, destul de ciudați și figuranți, ca să folosesc unul dintre cuvintele tot din copilărie, alături de „nașparlet” 😅).
„O fată pe nume Willow” este despre copilărie, prietenie, familie, bunătate, empatie, dorința de a salva un bun pe care îl primești cadou, în cazul personajului nostru, pădurea, care este în pericol de a fi tăiată. Nu vă spun mai multe pentru a evita spoilerele și vă las să descoperiți singuri această frumoasă poveste. Cartea este la reducere și poate fi comandată de AICI.

Despre Sabine Bohlmann

Sabine Bohlmann este autoare, actriță și cântăreață germană. Ea s-a făcut cunoscută mai ales pentru cărțile pentru copii pe care le-a scris și publicat. Născută pe 5 aprilie 1969, în München, Germania, Sabine are și astăzi o viață foarte activă. Ea s-a implicat deseori în diverse domenii artistice, de la teatru la muzică și literatură pentru copii.

Sabine a crescut în München, unde trăiește și astăzi, alături de soțul ei și cei doi copii, Jakob și Paulina. La finalul cărții „O fată pe nume Willow” vorbește foarte frumos despre scrierea acesteia (ador pagina de „Mulțumiri”, nu sar niciodată peste ea atunci când citesc cărți).

Sabine Bohlmann a scris mai multe cărți, iar printre cele mai cunoscute este seria „Der kleine Ritter Trenk” (Mica cavaleriță Trenk), care a fost adaptată și într-un serial de televiziune animat. În România, cea mai recent tradusă este „O fată pe nume Willow”, pe care o găsiți la în Grupul Editorial TREI, la Pandora-M.

Articolul precedent Lista mea de cărți de 4500 de euro
Articolul următor Tabăra de Lectură pentru Adulți. Vila Camelia, Sinaia
Iubesc cărțile. Am crescut cu ele. Am plâns pe ele. Am râs alături de personaje și am suferit deopotrivă. Cărțile au contribuit la dezvoltarea mea de-a lungul anilor. De asemenea, îmi plac oamenii care citesc. Iubesc oamenii care nu citesc, dar se lasă conduși către lectură. Mă bucur că pot contribui cu un grăunte la treaba asta. De aceea, blog. De aceea, vlog. Asta facem aici, în această comunitate de pasionați de citit: împărtășim din ceea ce citim și îi îndreptăm pe alții către citit. “Fiecare trebuie să-și găsească acea cale care i se potrivește cel mai bine. Trenul nu poate merge decât pe șinele de cale ferată” (Yoga Swami).