Recenzie „Orbi” de Petronela Rotar

6
Recenzie „Orbi” de Petronela Rotar
Recenzie „Orbi” de Petronela Rotar

În continuare puteți citi recenzia cărții „Orbi”, scrisă de Petronela Rotar. Nu este nici pe departe un roman care să mă fi impresionat. Din contră!

Coperta carte Orbi, scrisa de autoarea Petronela Rotar

Recenzie „Orbi” de Petronela Rotar

Voi v-aţi întrebat vreodată cum ajunge o carte bestseller? La mine această întrebare a apărut imediat după “nebunia fluturilor” Irinei Binder. Poate e publicitatea, editura, învestiţia, notorietatea autorului, recomandările…dar totuşi cât de bune să fie astea încât să facă din “rahat monument”? Ei bine o explicaţie mai plauzibilă poate fi faptul că românii citesc cărţi proaste, citesc telenovele şi manele scrise pe mai multe pagini.

E trist şi nu vreau să cred asta aşa că vă rog să îmi daţi o altă explicaţie! Cum au ajuns cărţile Irinei Binder (despre care nu voi scrie din respect pt voi) dar şi primul roman al Petronelei Rotar bestselleruri?

Dacă răsfoieşti „romanul” Petronelei Rotar îţi sare în ochi în primul rând modul în care a fost tipărit (un spaţiu foarte mare pe marginile paginilor, între rânduri, între cuvinte, fondul de scris) de parcă cineva a insistat să facă o carte dintr-o broşură. În al doilea rând veţi observa greşelile gramaticale (atât de multe sunt încât le veţi găsi aproape  pe fiecare pagină) şi poate în al treilea rând vă veţi întreba, ca și mine, de ce se numeşte „Orbi” şi ce legătură are coperta cu conţinutul cărţii.

Acţiunea e atât de simplă încât îmi e imposibil să spun ceva despre carte fără să dau spoilere aşa că #spoileralert.

Petronela Rotar, autoarea romanului Orbi

Povestea romanului „Orbi” de Petronela Rotar

Cartea prezintă povestea Alexei, o jurnalistă din Bucureşti ce se vrea a fi o femeie sigură pe ea şi cultă dar în realitate are mari probleme de natură psihologică. Dându-și seama de acest lucru apelează la Bogdana, un psiholog, care îi explică terorii conform cărora toate alegerile ei au la bază traume din trecut şi nu e ea responsabilă de faptul că e proastă. Acum să vă explic de ce e proastă.

Alexa se “combină” la mare cu Călin, un bărbat însurat şi cu un copil, ratat din punct de vedere profesional, care nu era nici frumos, nici un tată bun, nici măcar bărbat în adevăratul sens al cuvântului (fiind întreţinut de soţia pe care o înşela). Ce făcea acest Călin atât de minunat încât Alexa să se îndrăgostească nebuneşte de el? simplu :„se zbătea în interiorul ei” prin toaletele și dușurile publice după plaja 1 Mai.

*Menţionez că nu folosesc un limbaj licenţios, doar citez dintr-o „operă literară”.

„Orbi”, un roman lipsit de complexitate

Călin se dovedeşte a fi un obsedat frustrat şi nesigur pe el care o abuzează psihic pe Alexa, o înşeală ( impropriu spus el fiind însurat) , o jigneşte, o spionează, o urmăreşte şi totuşi Alexa decide să îl ceară în căsătorie. Acum spuneţi voi că am exagerat numind-o proastă!

Aventurile celor doi sunt de-a dreptul stupide şi hilare: ea are o revelaţie şi îşi dă seama ce fel de bărbat este soţul ei aşa că decide să divorţeze şi apeleaza la poliţie pentru a-l da afară din apartamentul ei, el o hărţuieşte, ea îi prinde urechea în portiera maşinii sau ceva de genul ăsta. În fine cred că v-aţi făcut o idee despre „complexitatea acţiunii”.

Singurul lucru pozitiv pe care îl pot spune despre acest roman este prin comparaţie cu celelalte „capodopere” româneşti ajunse bestselleruri în aceeaşi perioada. Da, faţă de cărţile Irinei Binder romanul Petronelei Rotar este unul bun dar nu ridică prea mult ştacheta.

De ce am cumpărat cartea „Orbi”

• Îmi place să susţin autorii români la început de drum.
  • Nu poţi şti că o carte e proastă până nu o citeşti.
  • Îmi plac multe dintre poeziile Petronelei Rotar.

Totuşi, după părerea mea, dacă nu aţi citit acest roman, nu aţi pierdut nimic!

Articolul precedent Top 10 cei mai apreciați scriitori din istorie
Articolul următor Ce carte mi-am propus să citesc în luna august
Iubesc să citesc de când am învăţat cum să o fac. Cărţile mi-au dat libertatea de a cunoaște, de a alege, a-mi forma propriile păreri şi de a le argumenta. Mi-au dat puterea de a-i înţelege şi accepta pe ceilalţi dar mai ales pe mine însămi. M-au învăţat să iubesc viaţa şi tot ce îmi oferă ea, să mă simt norocoasă că sunt aici, acum, să profit la maxim de fiecare moment, să iubesc călătoriile şi arta, adrenalina şi sportul, să am grijă de corpul, mintea şi sufletul meu, să simt mai mult decât înainte şi să-mi accept acele sentimente neînţelese pe care le reprimăm. Cărţile m-au ajutat să înţeleg că prea mult din ceva înseamnă prea puţin din altceva. Prin intermediul lor m-am găsit echilibrul și vă doresc același lucru.