Când am dat eu examenul de capacitate, în 2001, nu se punea foarte mare accent pe gramatica limbii române (cel puțin nu la școala la care am învățat). O studiam mai mult acasă, de una singură, pentru că-mi plăcea, nu pentru că se cerea. Mie și celor cu care am fost în clasă ne-ar fi prins tare bine dacă am fi avut profesori care să predea mai multă gramatică. În lipsa lor însă, fiecare a învățat cum și cât a putut. Testul de mai jos conține întrebări dintr-o carte destul de veche, cu o coperă ștearsă, din care am învățat pentru examenul de capacitate. Din aceeași carte, v-am oferit un test anul trecut, pentru cine-și mai amintește (cine nu, AICI – test de cultură generală). E luni și vrem să începem săptămâna cu drag și spor, așa că haideți cu zece din zece! 🙂
Rezultatul meu e trist, pe vremea mea intrebarile nu erau atat de grele si se merita sa invatam; acum, faceti totul atat de greu, incat copiii nu mai vad ce sens are sa inveti, zecele nu poate fi obtinut vreodata; si de-asta invata mai putin decat noi si vorbesc atat de jalnic limba romana. Cel putin jumatate din intrebari nu au valoare practica. Scuze daca va simtiti ofensate, doamnelor profesoare, scopul meu este sa va chem la realitate. Copilul trebuie sa ia si 10 la scoala. Cati copii dintr-o clasa obisnuita raspund corect la toate aceste intrebari? Trebuie sa raspunda peste 80% ca sa ii intrebati, dupa 40 de ani de la absolvire, ce le-a ramas in posesie – prin utilizare efectiva, curenta.
Pfff.. La fel si la mine.. Am cam uitat
6 din 10 am imbatranit !
4 FMM
„conjuctie” –> conjuncție
avind in vedere ca am terminat clasa a 8-a in anul 1978 ca in liceu nu s-a mai facut gramatica zic eu ca mai tin ceva in minte.Multumesc .
5din 10, slăbuț,dar uite așa ne mai aducem aminte.
Rezultat multumitor la 20 dupa absolvirea colegiului pedagogic și dupa 10 ani de cand am parasit mediul didactic – am ,,feștelit-o la două întrebări! Cam exigent testul!
Credeam că sunt bună la gramatică !
Nu mă pot ierta ! Mi-a placut f. mult gramatica, am fost f bună iar acum…am încurcat-o la sintaxa frazei !
[…] un test mai serios intrați pe cel de lunea trecută, unde aveți gramatică de clasa a opta. Ne vedem/auzim/scriem săptămâna viitoare. Până atunci, vă salut cu drag de pe malul Mării […]
6 din 10 , nu – i un rezultat ìnbucuràtor chiar dacà eu am terminat sc generalà la ìnceputul anilor 70 si liceul (unde gramatica nu exista) spre sfàrsitul anilor 70.
Propun cursuri de studiu a limbii romàne (gramatica).
6 din 10 credeam ca sunt mai buna la gramatică…..timpul isi pune amprenta se pare…☹
Superrrr!
7din10nu este un rezultat bun,dar am încercat.Contează nu?
Roxana, nu știu dacă tu faci testele sau doar le preiei, dar am unele nelămuriri crunte in ceea ce privește conținutul lor. La ultimul item, care sunt circumstanțialele, că m-am uitat după ele și nu le-aș fi văzut nici într-o mie de ani!!!! Sunt 3 circumstanțiale cunoscute în gramatica: cea de timp, de loc și de mod. Și a mai fost un item unde „pădurea” cica avea fct. sinct. de atr prep. Eu un bifasem atr substantival. Ce evaluați, fraților??? Retrograbilitatea?
Pentru că întrebarile nu erau prea grele folosiți ,nonșalant, „se merită”.Păcat,probabil că aveți copii,că „infectați” limba română,probabil dintr-o slujba bugetară.Nasol!
5/10 dar e un test semi rigid, bazat pe definitii de tocit, important sa folosesti corect termenii chiar daca nu le (mai) stii definitia de manual.
Daniel, itemul cu „pădurea” e CCL, pt ca răspunde la întrebarea „de unde”, deci arata locul. Răspunsul meu a fost evaluat greșit, din aceleași considerente tâmpite, pe care le-ai enunțat tu. Răspunsul la ultimul item, e iar bușit de ei…
4/10 pentru că nu-mi place gramatica. Dar întrebarea cu figuri de stil nu ține de literatură?