Acasă Arhiva CĂRȚI PENTRU COPII: Mare petrecere de ziua mea, de Kate Hosford (recenzie)

CĂRȚI PENTRU COPII: Mare petrecere de ziua mea, de Kate Hosford (recenzie)

2

Nu cred că am spus vreodată cât de mult iubesc cărțile pentru copii. Iar dacă mai sunt și ilustrate și cartonate, nu că mă topesc precum Olaf din iubire, însă redevin copil în toată regula. Așa mi s-a întâmplat zilele trecute cu o serie de cărți superbe, de la editura Lizuka Educativ. Iar acum mă opresc asupra uneia dintre povești, pe care i-am citit-o recent unui puști de patru anișori și jumătate.

Titlu: Mare petrecere de ziua mea

Autor: Kate Hosford

Ilustrator: Holly Clifton-Brown

Editură: Lizuka Educativ

Apariție: 2016

Nota recenzorului: 10/10

Vârsta recomandată: 5 – 10 ani.

CUMPĂRĂ CARTEA LA REDUCERE DE PE LIZUKA EDUCATIV

Despre ce e vorba în cartea ”Mare petrecere de ziua mea”

Personajul principal al acestei cărticele este Annabelle (să vă mai spun și că era numele meu preferat de păpușă în copilărie și că povestea asta m-a cucerit de la primul cuvânt, doar când am văzut acest nume? 😍).

”Ziua mea se apropie, o să petrecem împreună.

Aș vrea ca anul ăsta să o sărbătorim pe Lună”.

Pentru că Annabelle era plictisită de petrecerile din anii trecuți, la Grădina Zoologică, la pizza, cu magicienii sau ce alte surprize a mai primit de la ai ei părinți, mica noastră visătoare are un plan măreț în minte. Nici mai mult, nici mai puțin decât să meargă… pe Lună! Ambițioasă din fire, Annabelle nu doar visează și spune cu voce tare, ci și trece direct la fapte, începând a construi o rachetă colorată.

Cu toate că racheta improvizată de copilă se dovedește a fi un eșec, ea merge mai departe și își duce prietenii la petrecerea de pe Lună. Dezastrul cel mare se produce când tortul este plin de praf, iar costumele tuturor nu le permite cu ușurință să se miște în ele, până și rochița Annabellei se rupe. Cu toate acestea, simți fericirea copiilor ce privesc și admiră stelele și te bucuri odată cu ei, empatizând în același timp cu faptul că au rămas înfometați până au coborât pe Pământ. Sunt însă prieteni cu Annabelle, cu toții țin la ea, de aceea nu îi reproșează nimic pentru acest mic moft.

Despre creativitate în cartea ”Mare petrecere de ziua mea”

Fără nicio legătură între povești, îmi amintesc de ”Micul Prinț” al lui Exupery, unde ”Toți oamenii mari au fost cândva copii. Dar numai câţiva dintre ei îşi mai amintesc”. În cartea scrisă de Kate Hosford, văd o istorioară despre cât de bogată este imaginația unui copil și cât de ambițios este în a-și duce visul la bun sfârșit. Annabelle vrea doar o petrecere mai deosebită de ziua ei. A crescut și își dorește ALTCEVA. Când un copil își dorește să meargă pe Lună, lasă-l să se ducă. Eu am construit un castel în curtea bunicilor dintr-un căruț în care aceștia cărau nutreț pentru animale :). Mi-am imaginat că acolo sunt toți oamenii buni și frumoși. Acolo am dat cea mai frumoasă petrecere de ziua mea de naștere. De aceea, o ador atât de mult pe Annabelle. Pentru că Annabelle este un copil minunat și adorat atât de copii, cât și de adulți.

”Și-a construit rachetă mare

să zboare pân’ la Lună.

Apoi pereții i-a vopsit

în argintiu și-n mov prună”.

Despre scriitoarea Kate Hosford

Kate Hosford locuiește în Statele Unite, unde a studiat Literatură și Filozofie la Colegiul  Amherst din Massachusetts. Îi place să citească şi să scrie, iar din activitățile pe care le-am zărit pe paginile sale de Facebook și de Instagram, iubește foarte mult copiii și participă la diverse evenimente. Este una dintre persoanele norocoase, care și-a dat seama de ce anume se bucură mai tare în viață, așadar a învățat să îmbine viaţa profesională cu cea personală, investind în pasiunea de a scrie. Kate a fost și ilustrator pentru o vreme, însă și-a dat seama ulterior că cel mai bine se pricepe la scris. A încercat și proză, dar în versuri s-a regăsit de când se știe că scrie.

Ce cărți a scris Kate Hosford

Până acum, autoarea Kate Hosford are patru cărți scrise: ”Mare petrecere de ziua mea”, ”Marele coc” (superbă și aceasta, mi-a plăcut mult și abia aștept să vă povestesc despre ea), ”Eu şi infinitul” și ”La masă cu acrobaţii”. Toate sunt scrise sub formă de versuri, care țin cititorul atent și în alertă să afle ce se întâmplă mai departe în poveste.

Despre ilustratorul Holly Clifton-Brown

Pentru că ilustrațiile dau un alt nivel cărților scrise de Kate Hosford, nu aveam cum să nu o aduc în discuție și pe cea care a făcut aceste minuni. Holly Clifton-Brown a studiat ilustrație în Anglia, ocupându-se și de două dintre cărțile scrise de Hosford: cea de față, ”Mare petrecere de ziua mea”, și cea despre care vă spuneam mai sus că este foarte frumoasă, “Marele coc”. Clifton-Brown s-a făcut traducătoare și astfel este aproape atât de copii, cât și de părinții acestora cărora le oferă servicii de traducător. Îi place să picteze, să facă surfing și yoga, precum și lungi plimbări alături de căţelul ei, Olive.

10% din vânzări merg pentru educație parentală

Colectia de cărți scrise de Kate Hosford este publicată în parteneriat cu Asociația Atelierul de Zâmbete. Astfel, 10% din încasări merg către proiectul de educație parentală al Asociației, “Opt pași pentru copilul tău”, destinat grupurilor vulnerabile. Pentru că susținem educația în România și suntem împreună cu toții în astfel de proiecte, vă invit să aflați mai multe despre Atelierul de Zâmbete și despre minunata colecție de cărți într-un interviu ce va apărea curând pe canalul meu de YouTube.
Articolul precedent TU Ai văzut serialul ”YOU” de pe Netflix?
Articolul următor CĂRȚI PENTRU COPII: Marele coc, de Kate Hosford (recenzie)
Iubesc cărțile. Am crescut cu ele. Am plâns pe ele. Am râs alături de personaje și am suferit deopotrivă. Cărțile au contribuit la dezvoltarea mea de-a lungul anilor. De asemenea, îmi plac oamenii care citesc. Iubesc oamenii care nu citesc, dar se lasă conduși către lectură. Mă bucur că pot contribui cu un grăunte la treaba asta. De aceea, blog. De aceea, vlog. Asta facem aici, în această comunitate de pasionați de citit: împărtășim din ceea ce citim și îi îndreptăm pe alții către citit. “Fiecare trebuie să-și găsească acea cale care i se potrivește cel mai bine. Trenul nu poate merge decât pe șinele de cale ferată” (Yoga Swami).