Acasă Arhiva Praga în 4 zile: Ce am vizitat și cât a costat

Praga în 4 zile: Ce am vizitat și cât a costat

M-aș lăuda cu faptul că am vizitat Praga în patru zile, dar aș spune că e aproape imposibil să faci asta. Poți însă cuprinde o mulțime de obiective turistice. Doar să te țină picioarele, pentru că ce am făcut noi a fost să luăm la pas o mare parte din oraș.

Nu am să pot cuprinde într-un articol cât de mult mi-a plăcut Praga, această boemă capitală a Cehiei. Intră în topul orașelor preferate și îmi doresc să revin și pe o vreme mai călduroasă (aici e de rochii, fuste, sacouri, știți ce zic?). Am vizitat mult într-un timp scurt, dar a meritat fiecare străduță. Haideți să vă povestesc cum m-am simțit în orașul lui Kafka.

Oraș: Praga
Cazare: AirBnb
Avion: WizzAir
Obiective turistice:

Muzeul mașinăriilor sexuale

Prima zi în Praga a fost o călătorie fermecătoare în centrul istoric al orașului. Am început cu Piața Orașului Vechi, dominată de celebrul Ceas Astronomic. O plimbare pe străzile pietruite ne-a purtat în atmosfera medievală, iar vizitarea Muzeului mașinăriilor sexuale ne-a distrat la maximum. Am citit fascinate despre istoria sexuală în viața femeilor și a bărbaților.

8 obiective turistice într-o singură zi

A doua zi am dedicat-o explorării orașului. Am început cu Podul Charles, o construcție începută în anul 1357, sub patronajul regelui Carol al IV-lea, și terminată la începutul secolului al XV-lea. După ce am avut o priveliște încântătoare asupra râului Vltava, la capătul Podului Charles, spre Malá Strana, se află niște scări, iar după ce le cobori intri pe Insula Kampa.

Am continuat cu Muzeul lui Kafka, care nu pot spune că ne-a impresionat foarte tare încât să merite cele 300 de coroane (aproximativ 60 de lei), în sensul că erau informații pe care le găsești în cărți și pe internet; totuși, din muzeu am aflat că renumita „Scrisoare către tata” nu a fost citită niciodată de destinatarul său (abia aștept să mă apuc și eu de această carte; mi-am luat și un semn de carte de la muzeu, să mă automotivez).

Am intrat apoi în Librăria Shakespeare a lui Synove, ce face parte din Shakespeare and Sons. Multe, foarte multe cărți, iar locul e fain tare de rătăcit printre povești și poezii (am căutat ceva de la Bukovski, dar nu aveau ce-mi doream). Vedeți pe Instagram @icarteiparte filmulețe.

Aproape de această librărie, am mai mers puțin pe jos și am ajuns la Zidul lui John Lennon. Fascinante picturile, minunată legendă, iar înăuntru, în muzeu, leșini de plăcere. Era un miros atât de fain, că nu-mi venea să mai ies de acolo. La un pas, un foooarte mic pas am fost să nu cumpăr niște bețe parfumate (care costau 50 de euro).

După masa de prânz (vedeți mai jos și unde am luat mesele), am ajuns la următorul obiectiv de pe listă, la Castelul Praga, una dintre cele mai mari fortărețe medievale din Europa. Nu am vizitat și interiorul însă, pentru că dura undeva la două ore și se închidea. Mi-am propus să revin. Am intrat însă în Palatul Lobkowicz, unde m-am minunat de picturile fascinante. Un alt loc frumos și liniștit a fost Catedrala Klementium.

Cea mai frumoasă librărie din lume

A treia zi eram destul de obosite, după explorarea orașului făcută în urmă cu o zi, așa că am lăsat-o mai ușor. Ce-i drept, eu nici nu mai simt asta de vreo câțiva ani, și anume să bifez cât de mult pot, doar pentru faptul că am ajuns acolo și să nu simt că nu am făcut totul. Praga nu dispare nicăieri, iar eu am de gând să revin. Așa că am vizitat fix cât am avut chef și energie. Lângă Catedrala Klementium se află Biblioteca Klementium, una dintre cele mai frumoase și impresionante din Europa (dacă nu chiar din lume, după cum ne-a spus ghidul, dar revin cu detalii într-un articol separat). Biletul a costat aproximativ 60 de lei, însă nu e tocmai plăcut faptul că nu poți vedea mai mult. Eu am putut face câteva fotografii și filmulețe doar pentru că le-am spus că sunt Roxana Brănișteanu from Romania, who promotes books and reading with the cultural brand called iCarte, iParte and the NGO ICARTE:).

Am mers să vedem și Statuia lui Freud (impresionant cum este „agățată” acolo, între blocuri), am mers apoi spre Cartierul Evreiesc, am ajuns la Straka Academy Garden, Biserica Fecioarei din Tyn, iar seara am lăsat-o pentru Dancing House.

Pe seară am avut grijă să intru într-una dintre mulțimile Candy Miners, de unde am luat… multe sute de grame de jeleuri. Am pus din fiecare câte puțin, dar nu mi-am dat seama când s-a îngreunat ambalajul de am ajuns la o cheltuiala de vreo 40 de euro doar pe jeleuri:). Merită, am cu ce servi prietenii mei buni și voluntari, caîre vin să pregătim bagajele pentru cea mai tare Tabără de Lectură pentru Adulți (aș îndrăzni și eu să zic: din Europa, că e singura tabără de acest gen, dar haideți că îi las pe alții să o spună). Pentru a vă bucura de un content autentic al experienței mele în Praga, vă invit pe Instagram, pe contul @icarteiparte.

Ultima zi a fost dedicată statului la mic dejun prelungit:). Am mai mers prin centru, să vedem Ceasul Astronomic și pe timp de zi, dar cam atât. Cafea și plecat spre aeroport.

Unde am mâncat în Praga

În mare, am mers pe recomandările primite în comunitatea iCarte, iParte, dar nu am dat greș nici cu locurile în care ne-am nimerit. Cea mai bună mâncare (și prețuri cât de cât decente,) am găsit la U-Kroka, un loc autentic ceh. Micul dejun a fost minunat la Bageterie (vis-a-vis de Biblioteca Klemetium). Am mai luat masa la The Wall Pub, unde a fost și muzică live. Ne-a plăcut și la Tiskarna Narodni, dar și la restaurant Certovka. Am băut pentru prima dată o băutură interesantă, fierbinte, sub flacără, într-un pahar uriaș. Mi-a plăcut foarte mult la Yellow Submarine, un loc superb, cu pereți galbeni și decor drăgălaș și plăcut de stat. Totul a fost la superlativ.

Cât a costat să petrec 4 zile în Praga? Avion, cazare, mese, obiective

Nu știu alții cum sunt, dar eu fac parte din categoria care nu se poate lăfăi, așadar pleacă din start în minte cu un anume buget. Mi-am zis că ar trebui să fie suficienți maximum 300 de euro în patru zile, cu absolut toate cheltuielile (fără avion și cazare).

Am achitat în decembrie biletul de avion pe care l-am găsit la 480 de lei și cazarea prin AirBnb cu 350 de lei de persoană. Decente prețurile. Cazarea, dacă e să plătești de unul singur, te duce mult mai mult. Noi am stat relativ aproape de Centru, la 10-12 minute distanță (la Gara din Praga). Nu am fost mulțumite de apă caldă și căldură, se putea mai mult

Pe scurt, în prima zi, am cheltuit 325 de lei (autobuz, taxi, aeroport, cină, muzeu, magazin etc), în a doua zi – 740 de lei (cea mai costisitoare, dar am și intrat în multe muzee cu plată), în a treia zi – 325 de lei, iar în a patra zi 367 de lei. Total avion, cazare, mese, obiective etc: aproape 2500 de lei.

Nu m-am lăfăit, dar m-am răsfățat cu aproape tot ce mi-a poftit inima:). Inclusiv ceva de îmbrăcat, pentru că nu aveam haine de club la mine :)))). Inclusiv ceva de la DutyFree, la plecare din Praga (n-am ce face, una dintre plăcerile mele vinovate se află în Rituals).

Și zic aproape tot, pentru că au mai rămas vreo cinci lucruri pe care nu am apucat: masaj tailandez (costa vreo 200-250 de lei acest răsfăț, ca-n țară dacă stau să mă gândesc bine, doar că în Praga e ceva aparte, nu am mai văzut nicăieri … picioarele băgate în apă cu peștișori…?), Madame Tussauds, binecunoscutul Muzeu de Ceară pe care îl vizitez în majoritatea orașelor pe care le vizitez (nu a fost timp), Biblioteca Strahov (deja vizitasem Klementiun, despre care am să povestesc într-un articol separat) și cel mai tare club din Europa, un NightClub pe cinci nivele (am aflat de el în seara în care aveam deja rezervare la un loc cu muzică live). Dar cum vreau să revin, cândva, într-o vară, am să ajung să fac și lucrurile nefăcute în cele patru zile.

Ce voiam să mai spun – și poate îi ajută și pe alții – este că eu am folosit doar Revolut. Plecasem cu euro cash, însă nu am folosit (în afară de 5,5 euro pe o periuță în DutyFree, pentru că am uitat să iau de acasă). În autobuz, de la aeroportul din Praga până la cazare, am stat să-mi fac cont de Revolut în coroane. A durat vreo cinci minute toată treaba, în care am schimbat rapid din RON în coroane, fără nicio pierdere la schimb.

În concluzie, Praga ne-a captivat cu farmecul ei istoric, arhitectura impresionantă și atmosfera autentică. Fiecare zi a adus cu sine noi descoperiri și aventuri, iar cele patru zile petrecute în acest oraș au fost cu adevărat memorabile. Oricine vizitează Praga va fi fascinat de bogăția ei culturală și de peisajul pitoresc care îi încântă pe toți cei care au privilegiul de a o explora.

GALERIE FOTO (cu iPhone 14)

Articolul precedent Cum a fost la primul Book Club din 2024: ”Ora 25”
Articolul următor Books and Wine: Atelier de poezie, vin și tombolă cu premii
Iubesc cărțile. Am crescut cu ele. Am plâns pe ele. Am râs alături de personaje și am suferit deopotrivă. Cărțile au contribuit la dezvoltarea mea de-a lungul anilor. De asemenea, îmi plac oamenii care citesc. Iubesc oamenii care nu citesc, dar se lasă conduși către lectură. Mă bucur că pot contribui cu un grăunte la treaba asta. De aceea, blog. De aceea, vlog. Asta facem aici, în această comunitate de pasionați de citit: împărtășim din ceea ce citim și îi îndreptăm pe alții către citit. “Fiecare trebuie să-și găsească acea cale care i se potrivește cel mai bine. Trenul nu poate merge decât pe șinele de cale ferată” (Yoga Swami).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

error: Content is protected !!