Acasă Arhiva Recenzie „Buyology” de Martin Lindstrom

Recenzie „Buyology” de Martin Lindstrom

0
Recenzie „Buyology” de Martin Lindstrom
Recenzie „Buyology” de Martin Lindstrom

Vă propun recenzia cărții „Buyology”, scrisă de Martin Lindstrom. Pentru că uneori trebuie să ieșim din sfera ficțiunii și să lăsăm, pentru o clipă, bărbații absolut ireali după care tânjim din romanele Sylviei Day, este momentul să cercetăm mai amănunțit motivul pentru care shopping-ul femeilor este atât de încâlcit, și de ce durează atât de mult?

Titlu: Buyology
Autor: Martin Lindstrom
Gen: Psihologie

Coperta carte „Buyology”, scrisa de autorul Martin Lindstrom
Coperta carte „Buyology”, scrisa de autorul Martin Lindstrom

Recenzie „Buyology” de Martin Lindstrom

Ei bine, cartea ”Buyology” este răspunsul pe care îl caută bărbații (cei bine pregătiți știu deja). Este vorba de cum influențează creierul și ce impulsuri are când cumpărărm ceva, sau când decidem ce ne place și ce nu. Mai exact, s-a realizat un proiect prin care s-au monitorizat impulsurile creierului în momentul în care vedem un produs, iar decizia de a place sau nu este legată de sentimentele pe care ni le provoacă produsul respectiv.

În principiu, cartea se leagă foarte mult de industria reclamelor, aceasta având propriile reguli, fiind inclusă psihologia cumpărătorului și observându-se, la fiecare pas, fiecare decizie pe care o ia acesta la produsele expuse direct în fața lui.

„Buyology”, cartea perfectă pentru cei din publicitate

„Buyology”, cartea perfectă pentru cei din publicitate
„Buyology”, cartea perfectă pentru cei din publicitate

În caz că v-ați întrebat vreodată de ce anumite produse sunt plasate într-un anumit loc, la un anumit moment, sau puse la intrarea magazinului, motivul este strategic, căutându-se, pe diferite căi, persuadarea clienților în a cumpăra cât mai mult, crescând intensitatea nevoilor ( sau impunerea acestui sentiment).

De foarte multe ori am căzut în capcana achiziționării mai multor cărți decât mi-am propus (nu că m-aș plânge) sau a altor obiecte dintr-un pur sentiment ciudat, forțat de cantitatea enormă de informație și produse plasate astfel încât să AM nevoie de ele inconștient, totuși.

Ceea ce face cartea plăcută este stilul în care autorul interacționează cu cititorul într-un mod aproape familiar, combinând un limbaj de lemn, cu termeni greoi, cu informații care au sens, însă la care de prea puține ori ne-am gândit (pentru că facem cumpărăturile destul de impulsiv, mai ales când vine vorba de mâncare și…genți).

Pentru cine se află în domeniu, sau pur și simplu vrea să intre în magazin și să iasă doar  cu o sticlă de apă, cum și-a propus, luptând feroce împotriva reclamelor, recomand cartea cu toată caldură! (Totuși, nu vă lăsați influențați de reclama pe care i-o fac…nu o cumpărați impulsiv.)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

error: Content is protected !!