V-am zis că mai am un articol cu plimbarea mea prin Stuttgart. Și unde să-mi țin și eu amintirile, dacă nu pe propriul blog? 😀 Urmează muzeele din București, că prea am scris numai de cele din străinătate. Cum eu promovez frumosul din România, e chiar culmea să las nescrise poveștile din orașul în care locuiesc, așa-i? 🙂

Pe 29 ianuarie 1886, Karl Benz schimba lumea, atunci când înregistra patentul Benz pentru autovehiculul său cu trei roți (inspirat din bicicletă), un 35 HP, pe benzină, care a devenit chiar primul automobil din lume. În același timp, Gottlieb Daimler dezvolta primul automobil cu patru roţi. Astfel, cei doi părinți fondatori ai mărcii Mercedez Benz și companiei Daimler AG au pus bazele tuturor autoturismelor, autovehiculelor comerciale şi autobuzelor de astăzi. Iar acest lucru l-au făcut independent unul de celălalt. Mai târziu, din cauza vremurle grele din război, Daimler și Benz au fuzionat. Așa a luat naștere celebrul brand Mercedes-Benz.

Muzeul în sine mi-a plăcut foarte mult. Clădirea a fost renovată în 2006 și are o arhitectură modernă. Interiorul seamănă cu o cochilie de melc, iar turul începe de la ultimul etaj (al optulea). În lift se auzea zgomotul motoarelor din diferitele epoci, iar când cobori auzi chiar copitele de cal și, tot mergând, înțelegi până la final de unde și atâția cai-putere :). Și pentru că am spus de cai, mi-am amintit acum de calul superb de la începutul turului (tot acolo, la ultimul etaj. Tare mă oftic că am ratat să-i fac poză, deși am stat câteva minute să-i mângâi coama. Zău, era plăcută rău la atingere; părea naturală :D), însoțit de citatul Regelui Wilhelm al II-lea: “Eu cred în cal. Automobilul e doar un fenomen temporar”. Hm, oare poți fi de acord cu el după ce termini de vizitat întregul muzeu Mercedes-Benz? El însuși s-ar contrazice :).

La fiecare etaj, pe lateralele care formează o spirală, avem o incursiune istorică în industria automobilistică de atunci și până azi, inclusiv în perioada celor două războaie mondiale, sub regimul lui Hitler. Etaj cu etaj, ne plimbăm prin istoria celor mai importante evenimente ce au avut loc de-a lungul miilor de ani (de exemplu, asasinarea lui John F. Kennedy sau căderea Uniunii Sovietice).

Mașini de colecție

Este o vorbă, și anume că dacă privești în trecut înveți ceva din viitor. Eu ador mașinile din epoca aceea (dacă aveți răbdare, vă puteți uita la fotografiile din galeria de mai jos, deși trebuie să recunosc că nu sunt cele mai reușite). Îmi place, de exemplu, seria W114 și W115 căreia astăzi i se spune „Bot de cal” – în germană /8 (strich-acht). Denumirea /8 provine de la anul apariției: 1968. Acesta este renumit pentru fiabilitatea sa, ceea ce-l face să participe la tafic într-un număr mai mare decât automobilele mai noi ai altor producători. Mercedes Benz are și un exemplar care deține recordul, 240D. Între 1976 – 2004, acesta a parcurs 4,6 milioane de kilometri, cu două motoare (sursa: Wikipedia).

Am rămas plăcut impresionată să văd autoturismul cu care se plimba Prințesa Diana. Ea a fost primul membru al Casei Roiale care conducea singură o mașină. Iar mașina aceasta vișinie era, în 1930, cea mai elegantă mașină sport a bogăției și frumuseții. Costa 28.000 de mărci germane (imperiale) la vremea aceea (azi 98.000 de euro) – asta mi-am notat și eu din mers, în timp ce vorbea ghidul în căști.

Sigla Mercedes Benz – sol, apă și aer

De-a lungul timpului, sigla pe care o vedem azi pe toate autovehiculele Mercedes Benz a avut șase versiuni. Începând cu 1910 a rămas prezentă pe fiecare model al mărcii mai sus numite. Solul, apa și aerul reprezintă celei trei spații pentru care nemții produc motoare. Iar nemții sunt recunoscuți pentru munca și eforturile depuse cam în orice. Nu prea dezmăgesc ei când vine vorba de tehnică sau de invenții, fiind mereu în top datorită calității produselor scoase pe piață.

Mercédès Adrienne Ramona Manuela (Jellinek)

Dacă am vorbit de siglă, să povestim puțin și despre denumirea de Mercedes Benz. De fapt, totul a pornit de la un afacerist austriac, Emil Jelinek, pasionat de mașini. Comandând prima mașină de la Daimler&Benz și urmând o lungă serie de achiziții, acesta intră în nebunia curselor de mașini și folosește astfel numele Mercedes, care provine de la numele fiicei sale, Mercédès Adrienne Ramona Manuela (austriac și a folosit nume spaniole; habar n-am, așa le-o fi chemat pe amantele lui, naiba știe 😅). Ulterior, Jelinek primește acordul de la Daimler pentru a folosi acest nume pentru toate mașinile pe care le cumpără de la ei și le vinde ulterior.

…Iar acum poze :D. Vă dați seama că nu am fotografiat chiar tot. Sunt, totuși, mai bine de 150 de vehicule în tot muzeul.

***Mercedes… Toate masinile lor sunt superbe. Eu, sigur, raman fan Audi. Nu neapărat că mi-ar permite bugetul un Audi acum, însă consider Mercedes un autoturism high-level. Chiar cred că trebuie să fii la un anumit nivel ca să deții ML. Citiți toată istoria pe care v-am relatat-o în rândurile de mai sus și spuneți că nu-i așa :). Și încă am scris puțin. Nu am reușit să cuprind tot ce am văzut în acest legendar muzeu. Și pentru că am adus vorba și de Audi, am să scriu și despre istoria și sigla lor cândva, însă pentru asta trebuie să vizitez uzina. Eu îmi iau inspirație din ce văd, din ce fotografiez, din ce simt în acele momente :).

În altă ordine de idei, Mercedes-Benz este peste tot, chiar și în cultura muzicală. Uitați mai jos piesa cântată acappella de Janis Joplin, care denumește melodia la fel ca brandul mai sus menționat, cu diferența că acesta nu are cratimă. De aici, au fost o mulțime de comentarii prin care oamenii au susținut că fericirea este legată de bani, prin prisma primului vers al melodiei: ”Oh, Lord, why won’t you buy me a Mercedes Benz?” 🙂

DISTRIBUIȚI
Roxana B
Iubesc cărțile. Am crescut cu ele. Am plâns pe ele. Am râs alături de personaje și am suferit deopotrivă. Cărțile au contribuit la dezvoltarea mea de-a lungul anilor. De asemenea, îmi plac oamenii care citesc. Iubesc oamenii care nu citesc, dar se lasă conduși către lectură. Mă bucur că pot contribui cu un grăunte la treaba asta. De aceea, blog. De aceea, vlog. Asta facem aici, în această comunitate de pasionați de citit: împărtășim din ceea ce citim și îi îndreptăm pe alții către citit. “Fiecare trebuie să-și găsească acea cale care i se potrivește cel mai bine. Trenul nu poate merge decât pe șinele de cale ferată” (Yoga Swami).

7 COMENTARII

  1. In realitate Mercedes [2,290,000 auto vandute in 2017], Audi [1,878,000 auto vandute in 2017] si BMW [2,090,000 auto vandute in 2017] sunt toate branduri premium, de acelasi calibru. Fiecare producator face automobile de exceptie, cu trasaturi distincte, tinand de valorile brandului, dar toate sunt in avangarda tehnologiei.
    Nu lupt impotriva perceptiilor personale, proprii fiecarui individ, dar te asigur ca la orice clasa de masini, de la mici la mari, de la masini de oras la SUV-uri, nu exista diferente semnificative intre competitori, iar daca nu esti fanul unui brand, alegerea poate fi chiar dificila. Cu alte cuvinte nu exista un brand dintre cele trei enumerate, mai „sus” decat celelalte doua, obiectiv vorbind. La toate trei gasesti lux, confort si performante dinamice peste media pietei.

  2. E o „calatorie in timp” vizitarea acestui muzeu. Nici muzeul Audi nu e „departe”. Recomand vizitarea, se afla in Ingolstadt. Data viitoare cand mai ajungi in Germania, acorda-ti putin timp. Dupa cum spuneai mai sus ca esti fan Audi, o sa merite din plin.

LĂSAȚI UN MESAJ