Povestea lui Selly, cel mai de succes vlogger din România
Povestea lui Selly, cel mai de succes vlogger din România

Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, este cel mai de succes vlogger din România. La doar 17 ani, Selly are peste 1,5 milioane de abonați pe canalul său de YouTube și ajunge în trending cu ușurință de fiecare dată când încarcă un clip nou. 

Nu are de gând să renunțe prea curând la pasiunea sa. Din contră. Dorește să contribuie cât mai mult la dezvoltarea platformelor de conținut video online. Succesul lui de pe YouTube a avut ecou și la posturile de televiziune, acolo unde Selly este invitat tot mai des în cadrul unor emisiuni de divertisment.

Cine este Selly. Povestea a început în 2012

Andrei Șelaru s-a născut în Craiova la 28 februarie 2001. Internetul a fost marea sa pasiune încă de mic, astfel că la vârsta de 11 ani s-a apucat de vlogging. Pe YouTube s-a înscris pe 7 octombrie 2011, dar a avut nevoie de 14 luni pentru a-și face curajul de a se adresa utilizatorilor. În iarna lui 2012 încărca primul său clip pe YouTube, cu ajutorul căruia încerca să-și creeze o bază de fani oferindu-le acestora informații despre el.

„Povestea cu internetul a început cam de când m-am născut. Când eram mic, îmi petreceam foarte, foarte mult timp pe internet. Am descoperit foarte multe lucruri, mi-am dat seama că de pe internet poți să înveți lucruri interesante, iar apoi am descoperit YouTube-ul și vloggerii. Mi-am spus că trebuie să fac și eu asta.

Eu m-am apucat de vlogging la 11 ani. Inițial, m-am gândit că e un dezavantaj din cauza vârstei, pentru că lumea nu m-ar fi luat în serios. Cu timpul mi-am dat seama că a fost cel mai mare avantaj al meu – a dezvăluit Selly în cadrul emisiunii „La Măruță”, de la PRO TV.

Selly și Global Records

Din 2012 și până în prezent, Selly a încărcat peste 350 de clipuri pe contul său oficial de YouTube, strângând peste 240 de milioane de vizualizări, ceea ce reprezintă un adevărat record pe piața online din România.

Dacă în primii săi ani de carieră a fost nevoit să realizeze totul de unul singur, Andrei Șelaru s-a aliat pe parcurs cu Global Records, casă de producție lansată în țara noastră în 2008, care colaborează cu artiști celebri din țara noastră, precum Inna, Antonia, Delia, The Motans sau Carla’s Dreams.

Acest pas important l-a ajutat pe Selly să devină un adevărat brand pe YouTube. Dispunând de echipamentul tehnic potrivit, cât și de promovarea necesară, Andrei și-a crescut nivelul conținutului video și, în același timp, și numărul abonaților. Totuși, ținând cont că și-a cedat drepturile de imagine către Global Records, Selly nu mai controlează nici sumele de bani pe care le încasează din publicitate.

Selly și 5GANG

5GANG este un proiect alcătuit din cinci vloggeri de succes: Selly, Dia, Gami, Exploit și Pain, iar toate piesele acestei trupe inedite sunt încărcate pe canalul lui Selly.

Piesa „Focuri” , lansată la 1 iulie 2018, a strâns peste 19 milioane de vizualizări. Chiar dacă majoritatea urmăritorilor aprobă proiectul, sunt și destule voci care critică în principal calitățile muzicale ale membrilor trupei.

Totuși, Selly a dezvăluit deseori că 5GANG nu ar trebui comparat niciodată cu o trupă de muzică, ci mai degrabă cu un proiect de divertisment.

Conflictul dintre vloggeri și televiziuni

În toamna lui 2016, mai mulți oameni de televiziune de la posturile Digi 24 și Antena 1 au criticat în cadrul unor emisiuni maniera prin care vloggeri își atrag urmăritori. Selly a fost unul dintre vloggerii care au răspuns acestor atacuri, iar clipul său a strâns peste un milion de vizualizări.

„Noi, vloggerii, suntem niște tineri care ne-am apucat de chestia asta din pasiune și o facem în continuare cu foarte mare pasiune. Suntem oameni care de mici am fost pasionați de filmat, editat și divertisment. Suntem oameni care am fost pasionați de a spune o poveste și de a transmite niște idei. Am pornit de la zero, fără oameni in spate, fără bugete de producție, PR, impresari, platouri de filmare, sunetiști, fără nimic. Am fost doar noi și o cameră video. Am făcut-o natural, n-am văzut-o ca pe o afacere, și poate de-asta am ajuns atât de departe– spunea Selly ca răspuns la criticile oamenilor de televiziune.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ